14.2.2010

גוגל הגיבה לתלונות בהכנסת שיפורים ל-Buzz










החשש של משתמשים רבים מפני חשיפת רשימת אנשי הקשר שלהם הוביל לביקורת קשה על השירות החדש של גוגל; החברה מיהרה להכניס שינויים.
יומיים בלבד לאחר פתיחת שירות גוגל Buzz, הגיבה החברה לביקורות על בעיות הפרטיות שיוצר השירות החדש שלה והכניסה בו כמה שיפורים."היו לנו הרבה בקשות לתכונות חדשות וכמה תגובות ישירות", כתב טוד ג'קסון בבלוג של גוגל ביום חמישי בלילה. "במיוחד עלה החשש של כמה אנשים שחשבו שרשימות אנשי הקשר שלהם הפככו פומביות ללא בקשתם (בפרט רשימות העוקבים אחריהם והאנשים שהם עוקבים אחריהם). בנוסף, אחרים חשבו שהיתה להם פחות מדי שליטה על מי שיכול לעקוב אחרי העדכונים שלהם, והיו ממורמרים כי לא יכלו לחסום אנשים שעדיין לא היו להם פרופילים ציבוריים".מה שג'קסון מתייחס אליו בביטול הוא כמובן חשש מאוד מהותי של משתמשים מפני האופן בו גוגל הופכת אנשים לעוקבים זה של זה. יבגני מורוזוב למשל כותב ב-Foreign Policy כי "אם הייתי עובד בעבור ממשלות איראן או סין הייתי משלח מייד את חוליות מומחי המחשבים לבדוק חשבונות של פעילים נגד המשטר בגוגל באז, כדי לראות אם יש להם קשרים שלא היו מוכרים קודם לממשלה".
"החלטות עסקיות כמו זו גורמות לי להיות מאוד חשדן ביחס למילים הגדולות על המחויבות של גוגל להגנה על חופש הביטוי", כתב עוד מורוזוב.
בבלוג של גוגל הסביר ג'קסון כי מלכתחילה ניתן להגדיר מי יראה את מה שכותבים בבאז. אבל זה לא מנע מהחברה להגיב במהירות לטענות והוא פירט כי מעתה ניתן יהיה להסתיר יותר בקלות את אנשי הקשר ולחסום עוקבים שהזהות שלהם לא ידועה. "תמיד אפשר לבחור שלא להציג את רשימת העוקבים", כתב ג'קסון, דרך דף העריכה של הפרופיל. הוא ציין כאמור כי נוספה האפשרות לחסום עוקבים במקומות נוספים. "קודם לכן, יכולת לחסום אנשים רק אחרי שהם יצרו פרופיל. עכשיו, אתה יכול לחסום כל אחד בין אם יצר פרופיל או לא".בנוסף ציין ג'קסון כי כעת גוגל הבהירה למי מהעוקבים אחריך יש פרופיל ציבורי.

קרדיט לאתר The marker על הכתבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה