21.10.2009

בזק בינ"ל משיקה רשת NGN "פרטית"

בזק בינ"ל מנסה להאיץ את חדירת רשת ה-NGN בישראל ומשיקה את ה-Private NGN, רשת "פרטית" משלה


רשת ה-NGN של בזק אשר הולכת ונפרסת בימים אלו ברחבי הארץ מגלמת בתוכה פוטנציאל רב ומבטיחה, לפחות על הנייר, לעשות לאינטרנט שאנו מכירים היום את מה שהפס הרחב עשה לאינטרנט של שנות ה-90.
הרשת מבוססת על תשתית חדשה של סיבים אופטיים וציוד תקשורת מתקדם שנפרסת במקביל לתשתית הקיימת, במטרה לממש את העקרון המנחה מאחורי המושג NGN (ר"ת Next Generation Network) והוא איחוד כלל תשתיות התקשורת הלאומיות לרשת IP אחת אשר תהיה מסוגלת להעביר את כל סוגי התכנים - אינטרנט, טלפוניה ווידאו - לכל בית בישראל.

כהרגלה, ואולי בניגוד לדעה הרווחת, ישראל היא אחת המדינות הראשונות המאמצות את חזון ה-NGN וכבר כיום יכולים בתי אב רבים להתחבר לרשת החדשה, בחבילות גלישה במהירויות של 10-15Mbps להורדה ו-800Kbps להעלאה. אך כאשר כמעט כל בית אב בישראל שמחובר לאינטרנט נהנה ממהירויות גלישה גבוהות למדי בתשתיות הנוכחיות (כבלים ו-ADSL), עושה רושם שספקיות האינטרנט יתקשו לשווק את חבילות הגלישה המהירות יותר.
הספקית הראשונה שיוצאת בקמפיין רחב היקף בתחום ה-NGN היא בזק בינ"ל, אשר השיקה אמש את רשת ה-Private NGN שלה, רשת "פרטית" למנויי NGN שתאפשר לגולשים דרכה מהירויות גבוהות יותר ותעדוף על פני שאר הלקוחות של הספקית (אשר לא צפויים להפגע מהמהלך, עקב השימוש בתשתיות נפרדות כאמור).


רשת התקשורת של בזק בינ"ל
מקור: יח"צ

מדובר למעשה בתשתית נפרדת וייעודית של בזק בינ"ל המיועדת ללקוחות ה-NGN, אשר מתיימרת לאפשר להם ליהנות ממלוא רוחב הפס הזמין שלהם - מבלי שיידרשו לחלוק אותו עם מאות אלפי הלקוחות האחרים של החברה.
לדבריהם של אנשי בזק בינ"ל, לרשת ה-Private NGN מוקצה רוחב פס נפרד ופוּל של כתובות IP ייעודיות - מה שיבטיח שהגולשים אכן יוכלו לגלוש בקצבים של 10, 15 ואף 30 מגה-ביט לשניה. המהירויות הללו יהפכו לריאליות לא רק בגישה לשרתים הממוקמים בתוך תחומי ישראל, אלא גם לשרתים רבים בחו"ל, בזכות הפריסה הנרחבת של תשתית התקשורת של בזק בינ"ל בכלל, ותשתית ה-Private NGN בפרט.

אפשר לומר שהמהלך של בזק בינ"ל מהווה את הסנונית הממשית הראשונה של חדירת ה-NGN בישראל (מעבר לקמפיין של בזק עצמה, שאחראית על התשתית בלבד), ואין ספק שיתר ספקיות האינטרנט לא יבוששו לקפוץ על העגלה עם גימיקים משלהן, בנסיון לגרום לכמה שיותר לקוחות לזנוח את תשתיות האינטרנט המיושנות לטובת רשת ה-NGN. אך המבחן האמיתי של התשתית החדשה (ובכללה כמובן גם הרשת של בזק בינ"ל) יגיע רק בעוד מספר שנים, כאשר חלק ניכר מבתי האב יעברו ל-NGN - האם הספקיות אכן יוכלו לעמוד בעומס הרב של תעבורה לחו"ל בקצבים כה גבוהים, או שמא שוב נהיה עדים לתעדופי תעבורה (Traffic Shaping) אגרסיביים, כפי שכבר ראינו 
בעבר? 

 (הכבתה באדיבות hwzone)

3 תגובות:

  1. חח יא גנבב:Pלקחת את המידע מאתר אחר:) :)
    אבל תודה על ההשקעה!

    השבמחק
  2. מה הבעיה בזה שאני לוקחת את הכתבה מאתר אחר?
    כל עוד יש קרדיט אז זה בסדר.

    השבמחק
  3. חח אין בעיה:)
    אני סתם צוחק:P

    השבמחק