5.3.2010

יוטיוב משיק תמלול וידאו אוטומטי
















אתר שיתוף הווידאו הגדול בעולם יאפשר הוספת כתוביות אוטומטיות לווידאו באמצעות טכנולוגיית הזיהוי הקולי של גוגל ולהנגיש את הסרטונים לדוברי שפות שונות, כבדי שמיעה ומנועי חיפוש.

אתר שיתוף הוידאו יוטיוב שבבעלות גוגל הכריז על השקתו של שרות תמלול וכתוביות אוטומטיות לסרטוני וידאו המועלים לאתר.בנובמבר 2009 הכריזה יוטיוב על השקת אפשרות תמלול אוטומטי לתכנים של מספר מצומצם של שותפי תוכן, אך מהיום כל המשתמשים יוכלו לנצל את טכנולוגיית זיהוי הקול של גוגל - כדי לייצר כתוביות לתכניהם.בגוגל אומרים שאומנם מדובר בטכנולוגיה שאינה מושלמת, אך בכל זאת מספקת מענה עדיף על פני תמלול ידני ובכוונת החברה להמשיך לשפר את איכות התמלול.

לכבדי שמיעה ולמתקשים באנגלית:
תמלול אוטומטי יאפשר לכבדי שמיעה להנות מתכני וידאו באתר ללא צורך בשום תוכנה נוספת.בנוסף,יספק השירות אפשרות לצפות בתכנים ללא צורך באוזניות או רמקולים העשויים להפריע לסביבה.השירות ייתמך תחילה עבור פסקולים בשפה האנגלית בלבד, אך לשאלת ynet על לוח הזמנים להוספת שפות נוספות, ענו נציגי גוגל שזו עדיפות עליונה עבורם והם מקווים להוסיף תמיכה בתמלול שפות רבות מאוד בעתיד הלא רחוק.חשוב לציין שאת הכתוביות באנגלית ניתן יהיה לתרגם בלחיצה לכל אחת מ-50 שפות הנתמכות על ידי שירות התרגום של גוגל, לרבות עברית. כלומר, מעתה יוכלו משתמשים לצפות בתכנים שפס הקול שלהם הוא בשפה האנגלית בצירוף כתוביות בעברית בתחתית המסך.

איך זה יעבוד?

עם העלאת וידאו לאתר, יוכל המשתמש לבצע תמלול אוטומטי של פסקול הקליפ ואז לתקן אותו במידת הצורך, ידנית.בנוסף, את קובץ הכתוביות שנוצר ניתן יהיה להוריד למחשב בפורמט SUB ו-SRT.משתמשים שכבר העלו תכנים לאתר, צפויים לגלות כפתור בקשת עיבוד עבור תכניהם שכבר נמצאים במערכת. לדברי גוגל, עיבוד כל קובץ עשוי לקחת זמן מה. במידה ויראו שנוצר עומס עקב ריבוי תכנים לתמלול, יתווספו שרתים נוספים למשימה.

תגובה 1: